شهید انقلابی کشور
 
به یاد شهید (دریا قلی)
برای سلامتی روح شهدا صلوات
 
 

غلامعباس عسکری دهناش

غلامعباس عسکری دهناش

نام و نام خانوادگی: غلامعباس عسکری دهناش

نام پدر: حیدر

تاریخ تولد:۱۳۳۴/۰۹/۰۵

تاریخ شهادت:۱۳۵۷/۱۰/۰۸

محل تولد:ایذه

محل شهادت:اهواز

زندگینامه:

 

بسمه تعالی

شهید غلامعباس عسکری در اذر ماه ۱۳۳۴ در روستای تلخدان بازفت از توابع استان چهار محال و بختیاری در خانواده ای عشایری و مذهبی دیده به جهان گشود و زمان طفولیت را به صورت عشایری در ییلاق (روستای تلخدان ) و در قشلاق (روستای انجیرستان سوسن) سپری نمود . هنوز ده بهار از زندگی اش نگذشته بود که پدر را از دست داد و سر پرستی مادر و چهار خواهر و دو برادر کوچکتر خود را عهده دار گردید . و از همان دوران نوجوانی مسئولیت سنگین سرپرستی خانواده را با انجام کارهایی از قبیل دامداری و کشاورزی تجربه نمود . بعد از چند سال کمبود امکانات و نیاز به تحصیل خواهران و برادرانش وی را ناگزیر به مهاجرت به شهرستان ایذه نمود ولی مزد و حقوق نا چیز ناشی از کارگری در این شهرستان نمی توانست جوابگوی معاش خانواده و مخارج تحصیل خواهران و برادرانش گردد. لذا جهت یافتن کاری مناسبتر به شهرستان اهواز واقع در سه کیلومتری جادۀ اهواز – ایذه مشغول بکار گردید . (بعنوان کارگر قرار دادی)

با اوج گیری انقلاب اسلامی و تظاهرات ضد رژیم ستمشاهی وی نیز به

 

 

همراه دیگر کارگران آن کارگاه دست از کار کشیده و اعتصاب نمود و با لبیک گفتن به فرمان امام خمینی (ره) همه روزه در خیابانهای اهواز به همراه دیگر کارگران به تظاهرات می پرداخت . تا اینکه در روز چهار شنبه سیاه مورخه ۸/۱۰/۱۳۵۷ در خیابان امام خمینی اهواز در ساعت ده صبح بوسیلۀ گلولۀ یکی از دژخیمان رژیم ستمشاهی از ناحیه سر مجروح و به بیمارستان گلستان منتقل گردید که در همان روز به درجۀ رفیع شهادت نائل گردیدند . روحش شاد و روانش گرامی

از خصوصیات روحی و اخلاقی شهید

وی با توجه به سواد کمی که داشت فردی معتقد به اسلام و مسائل دینی و مذهبی بود و هیچگاه نماز و روزه اش ترک نمی شد و همانند دیگر شیعیان این سر زمین به ائمه اطهار علاقۀ خاصی داشت در مراسمات و عزاداریهای سالار شهیدان حضور مستمر می یافت و همیشه تلاش می نمود که ایام عاشورا را در شهرستان ایذه و در میان عزادان حسین (ع) سپری نماید .

وی در زندگی شخصی نیز فردی وظیفه شناس بود و هیچگاه از سختی ها و مشکلاتی که از دوران نوجوانیش بر عهدۀ وی قرار گرفته بود گله و شکایتی نداشت .

 

 

و همین امر باعث گردیده بود که نتواند ازدواج نماید و تشکیل خانواده بدهد و زندگیش هجران زده و عشایری گونه بین شهرهای ایذه و اهواز باشد .

((روانش شاد و راهش پر رهرو باد))

مشخصات سجای شهید غلامعباس عسکری دهناش   فرزند حیدر   ش ش:۲۷۶      محل صدور ایذه        تاریخ تولد ۵/۹/۱۳۳۴



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 17 دی 1391برچسب:, :: 17:36 :: توسط : مصطفی احمدی

درباره وبلاگ
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اگر شهدا نبودند شاید ما هم ......... و آدرس defa-shohada.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 16
بازدید ماه : 127
بازدید کل : 9810
تعداد مطالب : 46
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1